Toto ubytovanie je zatiaľ najkrajšie, aké sme mali. Bývame v bungalovoch nad jazerom, priamo v areály Palmarium sú lemury, ktoré nám v noci behajú po strechách z palmových listov najznámejšej palmy na Madagaskare – Ravenaly (áno, to je tá, čo z nej mal korunu král Julien)

Večer sa kúpeme v jazere.  Nie je to nebezpečné, kam oko dovidí je jazero hlboké maximálne meter a pol. A tým pádom je naozaj teplé – taká sladkovodná polievka.

Večer vidíme na horizonte žiaru ohňa a realita je tu. Je to síce ďaleko, ale už ďalší večer oveľa bližsie, popol z ohňa máme v izbách, v jedálni aj na terase.

Vo štvrtok ráno máme prehliadku areálu rezortu, fotíme ďalšie lemury, chameleóny, leguány. Vidíme ako sa pestuje vanilka, káva, kakao…. Vedomostný ostrov v reálnom živote….

Poobede nasadáme na loďku a ideme navštíviť rybársku dedinku, ktorá je pri jazere. A na druhej strane dedinky je už Indický oceán….a za ním ďaleko, ďaleko Austrália 🙂

Ľudia v dedinke sú jednoduchí, srdeční, usmiaty a očakávajú od nás slušnosť. Že keď nám oni dovolili nazrieť do ich bežného života a fotiť si ho, tak potom my, čo sme mali to šťastie a narodili sa ako biely “vaza” – ,že si u nich niečo kúpime – drobnosť, korálky, korenie… sme slušní a nakupujeme 🙂

Večer sa opäť naloďujeme a ideme pozorovať nočné lemury – to je trochu sklamanie, ale aspoň sme pochopili, odkiaľ berú niektorí režiséri alebo filmári predlohy na svoje filmové alebo animované postavy.

Cestou späť vidíme ako silný vietor rozšíril oheň po obrovskom území. Možno chcel niekto len vypáliť malé políčko, ale teraz bude rozsah škôd fatálny… Madagaskar nemá žiaden systém hasenia ohňov. Oheň sa proste niekde prirodzene zastaví…. Ideme spať mierne rozrušení, ale hlavne smutní.

Je piatok ráno 5:15. Ešte nie je elektrina (tá je tu len medzi 6:00 až 9:00 ráno alebo 18:00 až 23:00 večer) ale už je svetlo. Tak idem na pláž odfotiť východ slnka a skontrolovať škody po požiari – dym je až pri našom brehu jazera…